Archive for the ‘ 240z ’ Category

Hás lo!!! Do it!!!(BB Torch die)

Sooooooo… my stupid phone died while I was trying to upload a post i had just created when I was at my grandparents apartment. Apparently you can’t upload data through 3g and take pictures at the same time with this phone.

Anyways, I finally figured out a fix to my problem on how to stop the exhaust leakage from the manifold gasket… sorta.

Some of the upper holes I had to make since this is meant for the fuel injected set up.

The gasket I ended up ordering late Wed. Jan 16??? and it arrived that Friday thanks to MSA d’-‘b[2 thumbs up].

 

 

So simple to take these apart for maintenance and stuff.

I also noiced when I was putting the carburetors back on that the linkage on them was not put on correctly so I took them apart and fixed the problem. Now it runs like a f’n champ… kinda.

So now all I need is to fix the brakes, just gotta replace the master cylinder, no biggie, and I can finally start driving this thing.

P.S. This weekend I did a theatrical performance on puns. Although it was mainly a play on words.

Advertisements

Finally, a freakin’ update

Well this last weekend I got down and dirty so hard that I felt like I no longer had a job.

I was actually sore afterwards, which hasn’t happened to me in literally years from working on a car.

But, like always, when you do custom work on a car, something is bound to go wrong. This time was the exhaust/intake gasket. Basically the gasket didn’t seal and was leaking a crap load of exhaust. I ended up finding the proper gasket though through MSA Auto today and just finished ordering it.

Hopefully I can fix the brake lights and brakes this weekend and replace the gasket some time next week.

Got this from a cool dude

Got this from a cool dude

My dad got a decent price on these even tho I still need a regulator for argon

My dad got a decent price on these even tho I still need a regulator for argon

seems like my box is a bit burnt

seems like my box is a bit burnt

Quick glimpse into my world

Quick glimpse into my world

Nothin like a drip of blood on spotless headers

Nothin like a drip of blood on spotless headers

Making the exhaust fit with my headers wasn't easy

Making the exhaust fit with my headers wasn’t easy

Finaly, my first real post

Well I got it running now. Clutch works and we got spark and fuel just need a radiator which ima get today and get the brakes bled.

got the carbs rebuilt and slapped on 

got the carbs rebuilt and slapped on

generic headers i got for cheap 

generic headers i got for cheap

got everything hooked up 

got everything hooked up

shot of the fuel pump 

shot of the fuel pump